Als je actief bent in de wereld van telefonie, dan ontkom je er niet aan om wekelijks even bij te praten met één van je relaties. Elke week belt Martijn van Dijk, eigenaar van Green XS, daarom met één van zijn relaties: een korte ‘heads up’, ‘chit-chat’ of gewoon even gezellig kletsen.
Deze week: Jasper Bijl (34), directeur van Kreijne Automotive. Martijn: ‘Kreijne is een mooie speler in de regionale markt. Ik vind het altijd weer bijzonder om te horen hoe zij ondernemen. Ze zitten er kort op merk ik iedere keer weer. Ik ben er trots op dat we voor zo’n mooie partij in de nabije omgeving onze diensten mogen verzorgen. Hoog tijd om Jasper weer eens te bellen!’
Hoi Jasper, goed dat je opneemt. Hoe is het met je?
Jasper: ‘Fantastisch!’
Haha, dat klinkt enthousiast. Vertel, hoe komt dat?
‘Nee, eigenlijk een beetje gekheid. We leven allemaal in een onrustige periode. Maar gezien alle gebeurtenissen in Oekraïne roep ik dit een beetje gekscherend omdat we – denk ik – niet mogen klagen gezien de situatie daar. Wij hebben het toch behoorlijk goed.’
Mooi gezegd. Het is inderdaad erg heftig wat er daar gebeurt.
‘Zeker weten. En dan hebben we uiteraard ook nog de twee Corona jaren achter de rug. Ook niet mis natuurlijk. Kortom: veel ‘damage control’ zeg ik wel eens.’
Damage control. Mooie term, helaas. Op welke wijze pas je die toe?
‘Ja, eigenlijk wel. Kostenbeheersing is één, en verder is specialisatie toch al gauw een goede tweede.’
Specialisatie. Kun je me dat wat beter uitlichten?
‘Als ik puur naar onze automotive kijk hebben we drie merken: Suzuki, Mitsubishi en Mazda. Met name Mazda maakt een flinke groei door en krijgt een steeds sterkere markt. Als we dan het over specialisatie hebben dan komt er in Amersfoort een eigen vestiging van dit merk, Mazda. Op de Maanlander zitten we nu met alle drie de merken en dat wordt dus enkel Mazda. De andere twee verhuizen naar de vertrouwde locatie in Hoogland: de Zevenhuizerstraat.
Wat levert dat dan op?
‘Ruimte. Op alle vlakken. Zelfs tot aan de automonteur aan toe, en vooral voor de klant. Meer ruimte om modellen te kijken en ook meer ruimte in de werkplaats. Alleen al dat onze verkoper die daar actief is, zich nog maar één merk hoeft te richten. Dit geldt dus ook voor de automonteurs en dat resulteert weer in snellere werktijden. Kortom: enorm veel efficiëntie.’
Klinkt logisch en goed. Zijn er nog andere ontwikkelingen?
‘Poeh, er gebeurt eigenlijk altijd wel iets. We hebben recentelijk de Gouden Parel gewonnen. Hartstikke leuk natuurlijk om zo’n erkenning te krijgen! We houden ons druk bezig met de ontwikkeling van waterstof tankstations. En oh ja, erg leuk: er komt in 2023 een nieuwe vestiging in Harderwijk. Kortom: genoeg te doen.’
Dat klinkt inderdaad als een vol speelveld. Succes! Mag ik je ook nog even vragen naar Green XS? Alles naar wens?
‘Ja, natuurlijk. Green XS is gewoon een fijne partner in onze telecommunicatie. We hadden het net over kostenbeheersing en ook deze kosten zijn gereduceerd. Nog veel belangrijker: jullie zijn er wanneer we jullie nodig hebben. Dan is het altijd snel opgelost en dat is het meest fijne aan werken met Green XS.’