Als je actief bent in de wereld van telefonie, dan ontkom je er niet aan om wekelijks even bij te praten met één van je relaties. Elke week belt Martijn van Dijk, eigenaar van Green XS, daarom met één van zijn relaties: een korte ‘heads up’, ‘chit-chat’ of gewoon even gezellig kletsen.
Deze week belt Martijn met Daniel van Dormaël van You Leasesupport uit Amersfoort. Vanuit Vathorst is Daniël bijna vijf jaar actief als ondernemer en gespecialiseerd in wagenpark beheer en ondersteuning bij het regelen van leaseauto’s. Tevens heeft Green XS een eigen kantoor en showroom in Amersfoort Vathorst bij Daniel. Als extra uitvalsbasis.
Hoi Daniel, goed dat je opneemt! Hoe is het met je?
‘Ha die Martijn, ja uiteraard. Ik ben dankzij jou altijd bereikbaar! Hier gaat het goed. Ik ben blij dat we al aardig op weg zijn in 2022 want de maanden november en december was een vrij turbulente periode.’
Hoe dat zo?
‘Vanwege alle jaarlijkse bijtellingsperikelen, zeg maar. Ieder jaar opnieuw is dat ‘feest’. Ook dit jaar is de bijtelling voor veel berijders weer omhoog gegaan. Dat levert logischerwijs veel vragen op. En dit jaar was daar nog de extra druk van de leveringen. Er waren veel teleurstellingen.’
Wat doe je dan?
‘Je probeert oplossingen te creëren door berijders alsnog te laten profiteren van de lage bijtelling. Sommige merken waren totaal niet meer te leveren, dus dan ga je aan de slag om andere opties, lees modellen, voor te schotelen. Als You Leasesupport zetten we alles op alles om dit mogelijk te maken. Ik ben blij dat het in veel gevallen nog gelukt is.’
Blij met januari en het jaar 2022 dus!
‘Haha, zeker! Nu is alles weer genormaliseerd. Het is overigens al jaren zo, hoor. Dus niets nieuws onder de zon. Een paar jaar geleden ging het van 4% naar 8%, daarna van 8 naar 12 en nu weer naar 16. Ieder jaar is de overgang een dingetje. Terecht ook, want het treft je in je portemonnee.’
Wat gaat 2022 jou brengen?
‘Poeh, daar vraag je me wat. We bestaan in maart alweer 5 jaar en dat vind ik stiekem toch wel leuk. De eerste drie á vier jaar ben je enorm aan het investeren in het werven van klanten. Tof om te zien dat je nu deels kan leunen op die klanten. Je merkt ook dat de contracten uitlopen, dus je komt in de eerste vervangingstermijnen. Als ondernemer is het fijn om die boost te zien: nieuwe klanten én bestaande klanten.’
Wagenpark is ook nog jullie specialisme?
‘Zeker! Je merkt dat we goed zijn in wagenparkbeheer. We richten ons dan op bedrijven die geen vaste wagenparkbeheerder in dienst hebben. Vaak doet dan iemand het erbij, en dan zijn wij een ideale ondersteunende partij. Dit is bij veel bedrijven met een wagenpark tot ongeveer 80 auto’s het geval. Door onze ondersteuning helpen we onze relaties het wagenpark te professionaliseren. Dit kan het updaten van autoregelingen zijn maar ook een beleid ontwikkelen waarmee een bedrijf jaren mee vooruit kan. Denk hierbij aan de transitie naar elektrisch rijden.
En mijn rol namens Green XS?
‘Natuurlijk, anders had ik het wel gezegd toch? Nee, hartstikke tevreden. Mede dankzij Green XS hebben we die professionaliseringsslag gemaakt toen er personeel bij kwam. Ik wilde professioneel bereikbaar zijn via een vast nummer. En als ik je dan toch spreek: ik ben enorm blij dat als er iets is, ik dan snel geholpen wordt. Het is altijd in no-time opgelost. Probeer dat maar eens bij KPN…’