Als je actief bent in de wereld van telefonie, dan ontkom je er niet aan om wekelijks even bij te praten met één van je relaties. Elke week belt Martijn van Dijk, eigenaar van Green XS, daarom met één van zijn relaties: een korte ‘heads up’, ‘chit-chat’ of gewoon even gezellig kletsen.
Deze week: Albert-Jan Abbing (58) van Abbing van der Moer Advocaten. Martijn: ‘Ik heb een heel fijne relatie met Albert-Jan. We doen wederzijds zaken en het contact is erg fijn. Ook vind ik het heel tof hoe hij uiteindelijk klant is geworden bij Green XS. Dat is te lezen verderop in dit verhaal.’
Hoi Albert-Jan, hoe is het
‘Hoi Martijn! Ja, op zichprima. Momenteel heb ik eerlijk gezegd privé wel wat ballen in de lucht te houden, en dat vraagt wat aandacht en tijd. Verder baal ik uiteraard, net als iedereen, dat we weer in een mini-lockdown zitten. Het is niet anders. Ik hoop dat we de ellendige periode snel achter ons kunnen laten.’
Hoe gaat het zakelijk? Hebben de Corona perikelen invloed op jouw werk?
‘Om eerlijk te zijn niet. Behalve de spelregels in de omgang met elkaar heb ik er geen last van. Mijn praktijk is heel divers: arbeids-, ondernemings-, verbintenissen- en erfrecht. Dat loopt gelukkig voor mij en mijn collega’s wel door.’
Hoe lang zit je eigenlijk al in de wereld van advocatuur?
‘Poeh, dat is een goeie en daar moet ik zelfs even over nadenken. Ons kantoor bestaat 1 januari aanstaande 12 jaar. Zelf zit ik al mijn hele werkbare leven in de wereld van de rechtshulp. Ik ben direct na mij studie hierin gestapt. Ik ben nu 58 dus dan kan je het een beetje uitrekenen, haha.’
Zo, dat is al een hele tijd inderdaad. Is er veel veranderd in de loop der jaren?
‘Ja, uiteraard. Het recht is altijd in ontwikkeling en de spelregels veranderen continue. Toch blijft bijvoorbeeld het beëindigen van arbeidsovereenkomsten in de basis hetzelfde: je moet liefst door onderhandelingen tot overeenstemming zien te komen. De regels daaromheen veranderen wel maar het proces blijft hetzelfde.’
En hoe bevalt het namens ons, Green XS? Alles naar wens?
‘Zeker weten! We zijn natuurlijk ook een wederzijdse klant van elkaar en we kennen elkaar inmiddels al heel wat jaren. De relatie is uitstekend en alles is naar wens. Altijd als ik je spreek denk ik toch weer aan hoe ik uiteindelijk klant bij jou ben geworden. In het bedrijfsverzamelgebouw waar wij gehuisvest zijn konden we dat eerst zelf niet regelen. Eind vorig jaar stopte echter de toeleverancier en moest iedereen het zelf regelen. Toen was er natuurlijk geen twijfel dat ik meteen jou inschakelde.’
Ja, dat was zeker een mooie klus. Wel complex en het ging niet geruisloos, maar is uiteindelijk toch wel gelukt!
‘Wat ik wel erg fijn vind aan Green XS en jouw team is de persoonlijke benadering. Neem KPN ofzo, ik noem maar wat, dan hoef ik je niet uit te leggen wat er dan gebeurt als je ze nodig hebt. Bij Green XS staan jullie meteen paraat. Sterker nog: laatst was je medewerker ons een keer voor. We wisten niet eens dat er iets was.’
Fijn om te horen. Hey, tot slot: het einde van 2021 nadert. Hoe kijk je naar 2022?
‘Positief. Ik zit in een business waarin mijn horizon altijd dichtbij is. De meeste zaken die ik doe zijn kortstondig. Ik kan soms maar drie maanden vooruit kijken. Vroeger was dat mijn grootste zorg maar zoals je nu inmiddels weet loop ik al wat jaren mee, en ik maak me niet meer zo druk over mijn agenda. Er komt altijd wel weer iets moois op mijn pad.’
Dank voor je tijd Albert-Jan, tot snel!
‘Jij ook. Succes en tot snel.’