Martijn van Dijk werd onlangs geïnterviewd voor de nieuwste Content á la Carte, een uitgave van Content Amersfoort. Je leest het interview hieronder:
“033-3033033: lokaler kan het niet!”
Soms lijken zaken voorbestemd. Uitgerekend hét Amersfoortse telefoonnummer – 033-3033033 – is in handen gekomen van telefonieondernemer Martijn van Dijk. Deze prachtige cijfercombinatie liet hij niet aan zich voorbijgaan. “We bestaan inmiddels alweer ruim tien jaar, een periode waarin we een prachtige klantenkring met klanten uit het hele land hebben opgebouwd. Met dit nummer in de hand willen we ons ook richten op de ondernemers in het 033-gebied.”
Eenmaal aan de koffie op kantoor bij Green XS steekt Martijn van wal: “Vooropgesteld: dat we fantastische klanten door het hele land heen hebben is waar we trots op zijn. Daar zijn we heel blij mee. Binnen Green XS hebben we in de loop der jaren alles zo ingericht dat we onze klanten op afstand uitstekend van dienst kunnen zijn. Echter, ik zie hier om mij heen, in Amersfoort, Soest, Leusden en Nijkerk, nog zoveel kansen. Het kriebelt gewoon als ik hier nog zoveel mooie mogelijkheden zie.”
Gelukkige samenloop
“Eerlijk gezegd was het een gelukkige samenloop van omstandigheden dat ik dit nummer onder ogen kreeg. Toen 033-3033033 beschikbaar kwam, wisten we meteen dat dit hét nummer voor ons bedrijf zou zijn. Het vertegenwoordigt perfect onze lokale verbondenheid.” Want lokaal is Martijn met zijn bedrijf zeer betrokken. “Voor ondernemers is een sterke lokale economie en directe leefomgeving ook belangrijk. Ondernemers hebben hierop direct impact. Wanneer lokale bedrijven groeien en bloeien, zie je de gemeenschap als geheel vooruitgaan. Dat geeft niet alleen een geweldig gevoel van voldoening, maar versterkt ook de economische vitaliteit van ons allemaal hier in het 033-gebied.”
“Niet bereikbaar zijn kan echt niet meer in deze tijd.”
Reistijd & Duurzame relaties
Martijn is niet alleen lokaal betrokken omdat hij woonachtig is in deze regio, hij ziet ook kansen als ondernemer. “Natuurlijk draag ik twee petten. Als inwoner wil ik hier gelukkig zijn, maar als ondernemer moet je bedrijfsmatig ook voor mooie kansen gaan. Door lokale ondernemers te ondersteunen, verminderen we niet alleen onze reistijd, maar bouwen we ook aan duurzame relaties. We geloven in persoonlijke service en een klik. Vaak is die op lokaal niveau snel gemaakt en voel je een onderlinge connectie. Ja ja, dat was een kleine telefonie woordspeling, haha!”
Green XS heeft alleen de focus op telecommunicatiediensten, van vaste telefonie zoals VoIP-oplossingen tot breedbandinternet en mobiele telefoniediensten met contractbeheer. Iets wat Martijn dus binnen Green XS alweer ruim tien jaar doet: “Dit eerste decennium is een geweldige reis geweest, met zowel groei als uitdagingen. We hebben ons juist hier in gespecialiseerd waardoor we voor elke onderneming een oplossing hebben die precies past bij de behoeften binnen het MKB. Denk aan flexibele contracten, maatwerk oplossingen, persoonlijke klantenservice, en technische ondersteuning die echt begrijpt wat ondernemers nodig hebben. Wat me het meest tevreden stelt, is dat onze klanten – of liever gezegd, onze partners – ons succes hebben gedeeld en met ons zijn gegroeid. Ik zei overigens daarnet bewust ‘eerste decennium’ want ik kijk uit naar de volgende tien jaar.”
“Ik kijk uit naar de komende tien jaar.”
Sleutel tot succes?
“Poeh, de sleutel tot succes. Daar vraag je wat. Weet je, het succesverhaal van Green XS is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Het is wat mij betreft een resultaat van jarenlange toewijding. Toewijding naar de klant, toewijding naar de wil om de juiste interne systemen te hebben, en toewijding als collega’s naar elkaar. Want het is een cliché, maar het team van Green XS maakt het echte verschil. Wij staan altijd klaar voor de klant om hem of haar te helpen. Anno 2024 is onbereikbaar zijn geen optie meer en elke klant heeft zijn eigen behoeften. Ook vereist het in deze tijd van onszelf dat we de juiste kennis hebben van de laatste technologieën en trends om de beste oplossingen te bieden. Oh, en als ik dan toch iets mag toevoegen: focus. Dat is wel een essentieel onderdeel van de groei van ons bedrijf geweest. Ons besluit om ons te richten op telefonie – en alleen telefonie – was echt een hele goede stap.”
Zonnige toekomst!
“Daar gaan we wel voor. Alle ingrediënten zijn aanwezig om verder te bouwen. Als we elke dag ons beste beentje voor zetten voor de klant, dan moet het goedkomen. Zeker nu met het geweldige telefoonnummer 033-3033033 als ons nieuwe uithangbord, is onze verbondenheid met de regio sterker dan ooit. En daar heb ik persoonlijk enorm veel zin in. We hebben een enorm trouwe klantenkring opgebouwd en die vul ik graag aan met mooie regionale ondernemers. Weet je wat ik fijn zou vinden: als ook deze ondernemers Green XS gaan zien als verlengstuk van hun bedrijf. Vaak is het ‘maar telefonie’, of ‘maar een draadje dat verbonden moet worden’. Maar let maar eens op als je een uurtje of twee niet bereikbaar bent. Wat zou er dan als eerste voorrang krijgen? Op dat soort momenten draait het om hoe snel je kunt schakelen en een oplossing kunt bieden. Green XS heeft in ieder geval een reputatie opgebouwd dat we altijd de zaken zo snel mogelijk oplossen als er onverhoopt even iets niet goed gaat. Dat we zorgen voor optimale bereikbaarheid. Kijk, als de KPN eruit ligt, daar kunnen wij niets aan doen. Maar we kunnen de infrastructuur wel zo inrichten dat je dan gewoon bereikbaar blijft. Ik durf te zeggen dat we ons enorm onderscheiden door ons specialisme en vakkennis. Voor iedere klant de juiste oplossing inrichten en het begrijpelijk maken. Dat doen we inmiddels met een team van acht collega’s. Dat laatste ben ik ook erg trots op. We hebben écht een leuk en toegewijd team dat voelt als een Green XS-familie!”
“Het voelt als een Green XS-familie.”
Afsluitende tip
De traditie bij ieder Content interview is dat we vragen naar de ondernemende tip: “Kijk goed naar je communicatiediensten! In deze tijd is flexibiliteit het sleutelwoord. Zorg voor een infrastructuur die meegroeit met je bedrijf, wees bereikbaar. We komen regelmatig bedrijven tegen waar de bereikbaarheid ver te zoeken is. Dat kan echt niet meer deze tijd. Er zijn zoveel slimme routeringen in te richten. Wij denken graag mee.”
Bron: Content á la Carte – Uitgave Content Amersfoort april 2024